Success Skills

Program for Grades 8 to 10

Success is a multifaceted concept, but it can be achieved through experiential learning, developing a strong sense of self-efficacy and understanding the relationship between learning and work. Through engaging with these concepts, students can better recognise their own capabilities and gain an understanding of how they can contribute to their own success by looking at topics such as resiliency, self-care, strengthening interpersonal skills and stress management.

 

OBJECTIVES: During each 75 minute sessions student will:

  • How do you define success?
  • Recognise the importance of experiential learning as as method of career research.
  • Demonstrate the relationships between learning and work.
  • Develop awareness of self-efficacy in skill attainment and career development.
  • Develop an understanding of self-efficacy and how believing in one’s ability to complete a task/research a goal can contribute to achieving success.

Sponsored by

Programmes dirigés par des enseignants

Programmes auto dirigés

Programmes animés par des bénévoles

Anglais

Français

Aperçu du programme

Modèle d’apprentissage

  • In Nova Scotia this program is best delivered to students in grades 8 through 10
  • Success skills introduces and integrates mental well being through an immersive learning opportunity for students
  • Enhances and reinforces topics such as resiliency, self-care, strengthening interpersonal skills and stress management
  • Teachers through hands-on activities and discussions
  • JA programs are free to schools, teachers and students

Buts

  • Soutient la pensée critique et les compétences en résolution de problèmes
  • Relie les élèves aux problèmes du monde réel
  • Helps students understand the skills needed to participate and thrive in learning, work and life
  • To recognise that practicing skills related to success can lead to an improved mental health outcome

Rôles et responsabilités de l’enseignant avec un bénévole

  • Introduire les étudiants au programme et compléter les pré activités avec les étudiants
  • Invite volunteer into class at specified time/date
  • Rester dans la salle de classe avec le volontaire
  • Aide la gestion de classe
  • S'engager avec les élèves pendant qu'ils terminent les activités
  • Utilisez des vidéos supplémentaires de bénévoles JA pour certaines parties du programme si vous le souhaitez
  • Réaliser des poste-activités avec les élèves ou les assigner comme devoirs

Rôles et responsabilités de l’enseignant sans bénévole

  • Inscrivez-vous pour dispenser le programme avec JA, nous vous fournirons le matériel ou les codes du programme
  • Présenter le programme aux élèves et compléter les activités avec les élèves
  • Accès au campus numérique JA pour offrir ou améliorer le programme
  • Montrer des vidéos de bénévoles JA pour des parties du programme si vous le souhaitez
  • À la fin du programme, vos remarques sont les bienvenues chez JA

Contenu du programme

Lesson 1 - Success Starts With You!

  • How do you define success
  • Career versus work
  • Matching skills to learning
  • Long-term success plan

Lesson 2 - Better Together

  • Am I a good collaborator
  • What does effective and ineffective collaboration look like
  • Negotiating – it’s about give and take
  • Team building challenge

Session 3 - Let's Think About It!

  • Houston, we have a problem
  • Leveraging technology to solve problems
  • career investor

Session 4 - Getting Your Point Across

  • Communication literacy
  • What comfort zone are you in
  • Is texting a good way to communicate
  • Two ears, one mouth – listening is twice as important as speaking

Lesson 5 - Stay Curious - A Superpower!

  • I am curious about . . .
  • Self authoring my career

Want to Support this Program?

<< >>